요리에 달려 있는 도핑(버프) 에 관하여 제안 드립니다.
인벤토리만 열어 보아도 요리 탭과 소모품 탭이 따로 존재 한다는 것 입니다
소모품에서 속성 기름병을 통하여 각 속성(불,얼음,전기,독) 데미지를 추가 할 수 있다는 점을 볼 수 있듯이 구지 요리에 있는 체력 회복 외의 다른 부가 효과를 제거 하고
다른 소모품으로 대체 할 수 있었으면 좋겠습니다 왜 냐 그 부가 효과를 얻기 위하여 일부러 요리를 사용하여야 하고 긴 쿨타임을 기다리는 동안 게임이 루즈 해지는 느낌이 들어서 입니다 .
그리고 지금의 하우징 시스템은 단순 창고 용도로 쓰일 뿐이지 다른 용도로는 쓰이지 않는다는 점이 아쉽다 차라리 땅을 이용해 플레이어 에게 필요한 자원을 생산 할 수 있도록 농장 또는 광산 벌목장 등 추가 해주셨으면 좋겠습니다 솔로 플레이어 나 멀티 플레이 할때 사냥 외의 다른 재미를 줄 것같습니다
또 한 룬 시스템에 대해 이야기 하겠습니다 4개월이 지난 지금 아직도 제대로 적용이 안되는 룬이 상당히 많이 있고 다양한 룬을 사용하고 싶으나 추가된 룬 이 하나도 없다는 게 아쉽습니다
마지막으로 사냥을 통해 드롭 되는 장비 아이템 이나 보물 상자로 얻을 수 있는 장비에 고유 룬 이 착용 되어 있는데 제작 무기에는 룬이 비워져 있는 상태로 만들어 지게 되었으면 좋겠다 제작서를 통해 만들어지는 무기와 차별을 두거나 전설 무기의 실용성을 높여 줬으면 합니다 등급만 전설이지 언랭크 무기보다 못하는 점이 너무 아쉽다
그 전설 무기를 표현 할 수 있는 대표 적인 룬만 박혀 있었으면 좋을것 같다
Sorry for the late reply. I translated this for you. please use english, so everyone can understand.
if you are having troubles with english, there are excellent Ai translation tools, like for example DeepL or ChatGPT just to name a few.
here is the translation:
Doping Food, Potions, Housing, Farming, Runes, and Weapons
I’d like to make a suggestion about doping (buffs) related to cooking. Even just by opening the inventory, you can see that the cooking tab and consumables tab exist separately. Just as you can use attribute oils in consumables to add damage for each attribute (fire, ice, electric, poison), it would be nice to remove the additional effects (besides health recovery) from the food and instead replace them with other consumables. The reason is that using food to get the additional effects and waiting through the long cooldowns makes the game feel slow and tedious. Also, the current housing system is only used as simple storage and isn’t useful for anything else, which is disappointing. I’d prefer if we could use the land to produce resources that players need by adding a farm, a mine, or a logging camp. This would provide more fun outside of just hunting, whether you’re playing solo or multiplayer. Additionally, I want to talk about the rune system. Even though it’s been 4 months, there are still many runes that are not properly applied, and while I’d like to use a variety of runes, it’s unfortunate that no new ones have been added. Lastly, when it comes to the equipment obtained through hunting or treasure chests, these often come with unique runes attached, but crafted weapons are created with rune slots empty. I hope there will be more of a distinction between crafted weapons and a focus on improving the practicality of legendary weapons. It’s disappointing that, despite being called legendary, they can sometimes be worse than unranked weapons. I think it would be great if legendary weapons had at least one unique rune that represents them.
I’ll also edit and translate the title. Translations might not be perfect, but i hope it caught the points u made correctly.